Hoe val je snel af? Hierbij de Afslanktips

Afslanktips
Dit zijn een paar handige tips die jou helpen om sneller af te vallen!
Je moet natuurlijk eerst bepalen of je wel moet afvallen. Dit kan je het beste doen door op een internetsite je BMI en middelomtrek uit te rekenen.
Je kan het beste geleidelijk aan afvallen. Dat is niet meer dan 1 kilo per week. Op deze manier kan je het het beste volhouden en als je het sneller wilt doen is er een kans dat je het niet goed kan volhouden.
Wat je ook beter niet kan doen tijdens een dieet is veel suikers en vetten eten, en alcohol drinken. Die dingen zetten heel erg aan en zijn dus af te raden.
Veel bewegen. Sporten of fitnessen is een goede manier om veel te bewegen. Sporten in groepsverband is makkelijker om vol te houden. Beweging helpt ook vooral om na het afvallen op gewicht te blijven. Hoe meer je beweegt, hoe meer calorieën je kwijtraakt en hoe meer spierweefsel je krijgt.
Je kan ook het beste minder en gezonder eten dan dat je nu doet. Mannen hebben ongeveer 2500 kilocalorieën per dag nodig, vrouwen rond de 2000. Dit hangt ook voor een gedeelte van het soort arbeid dat je verricht af. Probeer als je aan het afvallen bent ongeveer uit te gaan van 1800 kilocalorieën per dag voor mannen, en voor vrouwen ongeveer 1500 kilocalorieën per dag. De truc om minder te eten is op vaste tijdstippen te eten, je tijd ervoor te nemen en, rustig en met aandacht  te eten. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, dat zorgt ervoor dat je spijsvertering op gang komt en dat je ’s middags minder trek krijgt in een tussendoortje en dus ook niet veel gaat snacken.
Gevarieerd eten. Begin met gevarieerd eten, dus veel verschillende vlezen, vissen, groentes en broodbeleg. Zo krijg je ook als je afvalt genoeg goede stoffen binnen. Probeer de schijf van vijf te volgen en sla geen maaltijden over.
Begeleiding is nuttig voor iedereen die gewicht wil verliezen. Zeker in de beginfase zal je steun nodig hebben. Voor een persoonlijk afvaladvies en vragen over welk dieet je het beste kan nemen kan je altijd terecht bij een diëtist. Ga als je een BMI hoger dan 30 hebt of een ziekte altijd eerst bij een huisarts langs. Diëtisten werken veel in ziekenhuizen. Er zijn ook diëtisten die een eigen praktijk hebben.
Tijdens het afvallen is het ook slim om minstens 1 keer per week jezelf te wegen. Zo kan je bijhouden hoeveel je afvalt. Probeer een bepaalde dag en een bepaald tijdstip te kiezen waarop je jezelf weegt. Vaker wegen is niet echt handig, daarvoor wisselt je lichaamsgewicht teveel.
Als je afvalt is het soms lastig om alle goede voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarom zal je soms extra multivitaminen en mineralen moeten slikken. Die zijn allemaal verkrijgbaar in 1 pil, je hoeft dus niet veel verschillende pillen te slikken. Op de verpakking staat altijd hoeveel van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid aan vitaminen er in een pil zit.

Gelen Aramalar:hoe val je makkelijk en snel af