Afvallen dukan dieet

 
Het bekende Dukan is een dat enkele jaren geleden geïntroduceerd is door . Deze had besloten, nadat hij veel patiënten met over de vloer gehad had, om een dieet op te zetten dat ervoor zou zorgen dat deze patiënten voor lange tijd geen last meer zouden hebben van . Door het samenstellen van een gebalanceerd dieet, is het gelukt om veel patiënten van hun af te helpen. Deze patiënten spreken tegenwoordig nog steeds van het succesvolle Dukan dieet, dat zij met veel motivatie en passie gevolgd hebben.

draait volledig om het vermijden van , en een verhoogde inname van eiwitten. Deze combinatie heeft keer op keer al bewezen dat er fantastische resultaten behaald kunnen worden, dus ook het Dukan dieet maakt hier gebruik van. Dankzij een verlaagde inname van , gaat het lichaam veel minder snel vet aanmaken. Wanneer er minder vet aangemaakt wordt, dan val je veel sneller af. Zorg je dus dat je veel minder binnenkrijgt, dan zul je al merken dat je af gaat vallen.
Daarnaast is het bij het Dukan dieet ook essentieel dat je veel eiwitten binnenkrijgt. Eiwitten zorgen namelijk voor twee belangrijke effecten: je krijgt veel minder hongergevoel, en jouw spieren kunnen beter groeien. Veel minder hongergevoel heeft een logisch resultaat: je gaat minder eten. Je gaat daarnaast ook minder ongezonde voeding eten, omdat je ook geen trek meer krijgt in tussendoortjes. Daarnaast krijg je dus ook grotere spieren, en deze spieren zorgen ervoor dat je veel meer energie gaat gebruiken. Je hebt namelijk meer massa die energie nodig heeft, waardoor je dus ook veel meer energie moet gaan verbranden om deze spieren actief te houden.

Bij het Dukan dieet zul je dus ook merken dat je veel groenten eten. Deze zijn koolhydraatarm, waardoor deze ideaal in het voedingspatroon passen. Let hierbij wel op dat je groene groenten eet, omdat hier de meeste mineralen en vitaminen in zitten. Daarnaast bevatten groene groenten ook vrij weinig koolhydraten, waardoor je deze dus mag eten in het Dukan dieet.

Tijdens het Dukan dieet is het natuurlijk ook belangrijk dat je vlees blijft eten. Je moet hierbij wel goed opletten dat je uitsluitend mager vlees eet. Mager vlees is onder andere magere gehakt, maar ook kippenvlees en kalkoenenvlees. Deze kun je combineren met de groene groenten, om zo maaltijden samen te stellen die goed passen binnen de richtlijnen van het Dukan dieet.

Het is, zoals bij ieder ander dieet, ook belangrijk dat je zuivel binnenkrijgt. Er zijn echter wel richtlijnen verbonden aan de soorten zuivel die je mag innemen tijdens het volgen van dit dieet. Zo mag je uitsluitend magere zuivel nemen, zoals magere melk en magere kwark. Hierdoor zorg je ervoor dat je niet teveel vet in je lichaam krijgt, en dit resulteert dan weer in snellere vetverbranding. Uiteindelijk zul je merken dat je veel gewicht gaat verliezen met het Dukan dieet, en dat is vanzelfsprekend het doel.